Körkort –
Känslan av frihet

Riskutbildning 2

Riskutbildning del 2

Det handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden. Du får under organiserade former prova på att hamna i olika situationer och upptäcka dina egna och fordonets begränsningar. Allt för att du ska utvecklas till en säker och trygg förare trafiken.

För att kunna tillgodogöra dig Riskutbildning del 2 bör du vara i slutet av din körkortsutbildning. Du måste kunna manövrera bilen på ett normalt sätt. Det ställs dessutom höga krav på din förståelse och din värdering av din körning.

Du gör din halkkörning på Trafikcenter i Kumla.

Bil kör på halkbana i riskutbildningen

Transportstyrelsens föreskrifter

Som deltagare måste du legitimera dig med en godkänd legitimation för att närvaron ska kunna registrera till Transportstyrelsen. Saknar du godkänd id-handling (körkort, pass, Bank-id) måste målsman styrka din identitet.

Har du gjort Riskettan?

Innan du gör Riskutbildning 2 måste du göra första delen av utbildningen, du hittar den här.

Kurstillfällen

Riskutbildning del 2

• Datum kommer

Som inskriven elev hos oss kan du själv boka in dig direkt via Elevcentralen.

Är något oklart?

Om du har frågor eller funderingar får du gärna kontakta oss eller gå via Körkortsportalen.

Boka tid